07.44 | Posted in
Based on the level commitment

1. Pressure to compromise (compliance), which form the attitude of "forcing" behavior because there will be a witness. For example, to display ads that show due to bad because consequences group.

2. Identification, the show that same attitude with other people. For example, using models that interesting ad.

3. Internalization of the values or attitudes of others as the system itself. In this case, people who love a product had to drink during the protest will be improvements to New Coke formula into the Formula, as Coca-Cola (name brand) that have long become part of the consumer's social identity.


o0O/-\O0o

Pembentukan Sikap

Berdasarkan tingkat komitmenya

1. Tekanan untuk kompromi (compliance), yaitu membentuk sikap dengan “memaksakan” perilaku karena akan adanya saksi tertentu. Misalnya menampilkan iklan yang menunjukan akibat-akibar buruk karena perlakuan kelompok.

2. Identifikasi, yaitu menunjukkan sikap supaya sama dengan orang lain. Misalnya menggunakan model-model iklan yang menarik.

3. Internalisasi, yaitu pengambilan nilai-nilai atau sikap orang lain sebagai system diri sendiri. Dalam hal ini, orang yang mencintai suatu produk minuman pernah melakukan protes sewaktu akan dilakukan perbaikan formula menjadi New Coke Formula,karena Coca-Cola (nama merek) yang lama sudah menjadi bagian dari identitas social konsumen tersebut.

Category:
��

Comments

0 responses to "The formation of attitudes"